Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

Πρωινός freddo 30/11/2010

o       Τελικά, είναι κρίση των ΜΜΕ ή των εφημερίδων; Η κίνηση του ΔΟΛ να καταργήσει το καθημερινό «Βήμα» έχει δώσει το επιχείρημα σε ορισμένους να φορτώνουν την κρίση αποκλειστικά στα έντυπα μέσα, ενώ παράλληλα…
o       …έχουν θεοποιήσει το ίντερνετ και τα διαδικτυακά μέσα ως απάντηση στην κρίση –κατ’ ουσίαν- ολόκληρου του μηντιακού οικοδομήματος. Η κρίση, λοιπόν, δεν είναι των εφημερίδων αλλά των ΜΜΕ. Είναι κρίση εμπιστοσύνης του κοινού έναντι των μέσων. Σφάλλουν και παραπλανούν όσοι διατείνονται ως μετά Χριστόν προφήτες ότι «για όλα φταίει το χαρτί»…

"Μυστικά και Ψέμματα" με την Έλενα Αρτζανίδου

http://ardjanidou.psichogios.gr/2010/11/m-karfitsa-free-press.html

Εκπληκτικός διάλογος για την κρίση στα ΜΜΕ

Το διάβασα στο protagon.gr http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=70&smid=382&ArticleID=4700&reftab=218&t=%CE%A1%CE%AD%CE%BA%CE%B2%CE%B9%CE%B5%CE%BC-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-media

Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

Ατάκες του Βρετανού σκηνοθέτη Μάικ Λι

Να μια άλλη άποψη για το μέλλον των εφημερίδων

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_100086_28/11/2010_423750
Οι εφημερίδες μπορούν να έχουν μέλλον
 Η Die Zeit, εν μέσω κρίσης, καταγράφει τις δύο καλύτερες χρονιές στην ιστορία της και ο διευθυντής της εξηγεί τα μυστικά της επιτυχίας
Επιμέλεια: Αγγελικη Στουπάκη
Η Die Zeit (Ντι Τσάιτ), η μεγαλύτερη εβδομαδιαία εφημερίδα της Γερμανίας, αποτελεί μια ελπιδοφόρα εξαίρεση μέσα στο μελαγχολικό τοπίο του ευρωπαϊκού Τύπου. Εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης και ενώ η κρίση έχει προ πολλού χτυπήσει τις εφημερίδες σε Ευρώπη και Αμερική (εξαιτίας και του ψηφιακού ανταγωνισμού), η Die Zeit («Ο Χρόνος») καταγράφει τις δύο καλύτερες χρονιές στην ιστορία της. Ο διευθυντής της, Τζοβάνι ντι Λορέντσο, υποστηρίζει ότι η επιτυχία αυτή οφείλεται στο ότι η εφημερίδα μελετά με προσοχή τις ανάγκες των αναγνωστών και αγνοεί εντελώς τις απόψεις των «ειδικών συμβούλων» για τα μέσα ενημέρωσης. Το μέλλον του έντυπου Τύπου, γιατί κατά τη γνώμη του έχει μέλλον, είναι μια δημοσιογραφία «προσανατολισμού και εμβάθυνσης». Το Ιντερνετ, όπως λέει, είναι μόνο μία από τις αιτίες της κρίσης των εφημερίδων. Υπάρχουν και άλλες, όπως η έλλειψη αξιοπιστίας και ποιότητας.