Είναι ένας από τους μακροβιότερους αντιδημάρχους της σημερινής διοίκησης του κεντρικού δήμου. Ακόμη και από τις προηγούμενες θέσεις βρισκόταν κοντά στο αντικείμενο, αφού είχε στην ευθύνη του τη διοργάνωση των ανοιχτών γιορτών της πλατείας Αριστοτέλους. Έγινε πανελληνίως γνωστός όταν ο Σάκης Ρουβάς προσγειώθηκε στην πλατεία Αριστοτέλους, αλλά και όταν η Δέσποινα Βανδή εμφανίστηκε στη «Γιορτή των Αγγέλων». Πολιτικός με ανοιχτούς ορίζοντες, είναι ο άνθρωπος που μπορεί δέχεται τις προτάσεις για την μετεξέλιξη των Δημητρίων σε θεσμό με διεθνή χαρακτηριστικά, ωστόσο φαίνεται ότι οι Επιτροπές θα είναι αυτές που θα εξακολουθήσουν να καθορίζουν το καλλιτεχνικό πρόγραμμα. Πάντα προσεκτικός και εργατικός, αποφεύγει να δηλώσει προτίμηση για το ποια αντιδημαρχία επιθυμεί να αναλάβει εάν ο δήμαρχος αποφασίσει να τον αντικαταστήσει. «Σέβομαι και δε σχολιάζω τις αποφάσεις του Δημάρχου Θεσσαλονίκης» απαντά.
Από πολλές πλευρές –καλοπροαίρετες- ακούγεται εδώ και χρόνια ότι, εντάξει, κάθε χρόνο τα Δημήτρια γίνονται καλύτερα και πιο ενδιαφέροντα, όμως χρειάζονται ένα καλλιτεχνικό διευθυντή. Συμμερίζεστε αυτήν την άποψη; Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα των Δημητρίων είναι αποτέλεσμα έρευνας και επεξεργασίας από ειδικές -ανά είδος- επιτροπές: Μουσικής, Θεάτρου, Χορού, Πολυθεαμάτων, Εικαστικών, στις οποίες συμμετέχουν καταξιωμένα και εξειδικευμένα στο αντίστοιχο είδος τέχνης, πρόσωπα της πόλης. Συνεπώς το πρόγραμμα του Φεστιβάλ των Δημητρίων, είναι αποτέλεσμα πιο δημοκρατικής και πλουραλιστικής διαδικασίας απ’ ότι οι αποφάσεις και ο προσανατολισμός ενός και μόνου προσώπου. Άλλωστε το Φεστιβάλ των Δημητρίων είναι ένα γενικό πολυθεματικό Φεστιβάλ που συμπεριλαμβάνει όλες τις μορφές της τέχνης. Γι’ αυτόν το λόγο έχουμε την ανάγκη -και αξιοποιούμε- εξειδικευμένους σε διαφορετικούς χώρους του πολιτισμού, Θεσσαλονικείς. Εκτός αυτών, δεν πρέπει να ξεχνούμε τις γνώσεις και την εμπειρία των στελεχών της Διεύθυνσης Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης. Η πετυχημένη πορεία του θεσμού μας επιβεβαιώνει.
Είστε σε ένα πόστο που συγκεντρώνει σημαντικό ποσοστό κριτικής, συχνά θετικής, ιδίως από τον καλλιτεχνικό κόσμο. Ποια κριτική θα κρατούσατε και ποια θα απορρίπτατε; Θα κρατούσα την κριτική της ουσίας που έχει στόχο να μας κάνει καλύτερους και θα προσπερνούσα την «κριτική» του εντυπωσιασμού και της αντίδρασης.
Είστε ένας νέος άνθρωπος, ένας νέος πολιτικός, που ο λόγος του είναι ισχυρός τουλάχιστον στην λεγόμενη «τοπική κοινωνία». Αν σας ζητούσα να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε τρία πράγματα (ή στοιχεία ή ιδέες ή κτίρια κλπ) από τη Θεσσαλονίκη, ποια θα ήταν αυτά; Θα αφαιρούσα την γκρίνια και την αποποίηση ευθυνών. Θα προσέθετα, η μάλλον θα συνέβαλα στην ενίσχυση της γοητευτικής ιστορικής διάρκειας της πόλης και της διατήρησης του ανθρώπινου μέτρου και του ανήσυχου πνεύματος των ανθρώπων της. Κάθε μέρα που περνάει χαίρομαι γιατί το όραμα του Δήμου Θεσσαλονίκης γίνεται αντιληπτό και κερδίζει έδαφος η υλοποίησή του. Η διαρκής ανάπλαση της πόλης (Ροτόντα, Δημητρίου Γούναρη, Λευκός Πύργος, Νέα Παραλία, Πρώην Αλάνα Τούμπας κλπ), η δημιουργία νέων χώρων πολιτισμού (Κέντρο Πολιτισμού στην Τούμπα, κτίριο Αναγεννήσεως, δίκτυο Βιβλιοθηκών κ.α.), η ολοκλήρωση του Μετρό και άλλων έργων υποδομής, η μεταφορά της ΔΕΘ σε άλλο σημείο της πόλης μας και η διαμόρφωση ενός μητροπολιτικού πάρκου στη θέση της, όχι μόνο ομορφαίνουν τη Θεσσαλονίκη αλλά βελτιώνουν την ποιότητα ζωής όλων μας και συμβάλλουν στην ανάδειξη των δυνάμεων του πολιτισμού της πόλης.
Έχετε συνδέσει το όνομά σας με τη «Γιορτή των Αγγέλων» και τη «Γιορτή των Αστεριών», όταν φέρατε στην Αριστοτέλους τον Ρουβά, τη Βανδή κ.ά., δεχόμενος έντονη κριτική από μερίδα της αντιπολίτευσης. Τώρα που ήρθε η σειρά του Μαχαιρίτσα, του Μακεδόνα κ.ά. νοιώθετε δικαιωμένος; Όχι, γιατί δεν ένιωσα ποτέ απαξιωμένος. Αλίμονο αν η ψυχαγωγία και η γιορτή είχαν τέτοια θεώρηση από την πλειοψηφία των Θεσσαλονικέων, ώστε να την ταυτίζουν με τον ένα η με τον άλλο καλλιτέχνη. Άλλωστε σας υπενθυμίζω ότι οι εκδηλώσεις αυτές είναι ανοιχτές και λαϊκές γιορτές όπως συμβαίνει σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου. Στόχοι τους είναι η διαμόρφωση εορταστικού κλίματος στην πόλη, η προσέλκυση επισκεπτών, η τόνωση της αγοράς και κυρίως – σε μια εποχή αποξένωσης – να νοιώσουν οι Θεσσαλονικείς «μια παρέα». Γι’ αυτό και το κεντρικό μας σύνθημα είναι «Όλη η πόλη μια παρέα». Δεν αποκλείουμε κανένα μουσικό είδος, γεγονός που εύκολα αποδεικνύεται από μια απλή αναφορά των καλλιτεχνών που συμμετείχαν στις μεγάλες εκδηλώσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης: Πρωτοψάλτη, Κουγιουμτζής, Πυξ Λαξ, Τσακνής, Βανδή, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης, Μαχαιρίτσας, Γλυκερία, Χατζηνάσιος, Ρουβάς, Ολύμπιανς, Συμφωνική Ορχήστρα Κωστάντζας, Μητσιάς, Ονιράμα, Γιάννης και Αντώνης Βαρδής και τόσοι άλλοι…
Αν κρίνουμε από τα κονδύλια που διατίθενται, ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι ο μόνος που μπορεί να παίξει το ρόλο του έτερου πόλου στην εκάστοτε τακτική του ΥΠΠΟ. Με αυτό το δεδομένο ποιες πρέπει να είναι οι στρατηγικές επιλογές του δήμου στο χώρο του πολιτισμού; Δεν αισθανόμαστε ότι είμαστε ο έτερος πόλος του ΥΠΠΟ. Ο καθένας έχει το ρόλο του και την αποστολή του με κοινό στόχο την ανάδειξη του πολιτισμού. Ειδικά ο Δήμος Θεσσαλονίκης που διαθέτει το προνόμιο της άμεσης σχέσης με την τοπική κοινωνία και αφουγκράζεται τις ανάγκες της. Γενικά, η στρατηγική μας θέλει τον πολιτισμό, όχι ως δευτερεύουσα δραστηριότητα και μάλιστα προνομιακή για ορισμένες ομάδες πολιτών, άλλα ως κινητήρια δύναμη για την τοπική κοινωνία.
Το κείμενο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Κεντρί" στις 13/12/2008
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου