Πώς αποτυπώνει τις διαδοχικές μεταμορφώσεις της ελληνικής κοινωνίας, της οικονομικής και πολιτιστικής ζωής, και ειδικότερα την εικόνα, την ιστορική πορεία της επιχειρηματικότητας και των επιχειρηματιών ο ελληνικός κινηματογράφος στις δύο μεταπολεμικές δεκαετίες; Σ’ αυτό το εξαιρετικά ενδιαφέρον ερώτημα η Αγγελική Μυλωνάκη καταθέτει τη δική της απάντηση και συνθέτει μια κινηματογραφική εκδοχή της ιστορίας του «επιχειρείν» στη μεταπολεμική Ελλάδα. Το βιβλίο φέρνει στο φως το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Έλληνα, καθώς αυτό εναλλάσσεται και εξελίσσεται στα πρόσωπα αγαπημένων ηθοποιών του ελληνικού κινηματογράφου, που αντικατοπτρίζουν τον κόσμο των επιχειρήσεων. Εργολάβοι, κτηματομεσίτες, ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, εργοστασιάρχες, εφοπλιστές, πλανόδιοι έμποροι, πλασιέ και μικρομαγαζάτορες παρελαύνουν στις σελίδες του βιβλίου και ζωντανεύουν αναγνωρίσιμους τύπους και χαρακτήρες επιχειρηματιών, αποκαλύπτοντας τα στερεότυπα, τις εικόνες και τις μεταλλαγές της επιχειρηματικότητας στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Με όχημα την «αφρόκρεμα» των ελληνικών ταινιών και τον εύστοχο τίτλο «Δουλειές με φούντες», η συγγραφέας επιχειρεί ένα ταξίδι στο χρόνο και ανασύρει στην επιφάνεια ένα κινηματογραφικό μωσαϊκό από αναγνωρίσιμους χαρακτήρες και αξέχαστους τύπους επιχειρηματιών (από τον Λογοθετίδη, τον Αυλωνίτη και τον Μακρή, μέχρι τον Βουτσά, τον Χατζηχρήστο και τον Παπαγιαννόπουλο), καθώς και μια σειρά από δυναμικές γυναικείες παρουσίες Βασιλειάδου, Βουγιουκλάκη, Καρέζη, Βλαχοπούλου), που διεκδικούν τη θέση τους στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι της εποχής. Κλασικές σκηνές και ατάκες δημιουργούν μια ανεξάντλητη «πινακοθήκη» ηρώων και καταστάσεων, που καταγράφουν με το δικό τους, μοναδικό τρόπο τις διαδρομές της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Με όχημα την «αφρόκρεμα» των ελληνικών ταινιών και τον εύστοχο τίτλο «Δουλειές με φούντες», η συγγραφέας επιχειρεί ένα ταξίδι στο χρόνο και ανασύρει στην επιφάνεια ένα κινηματογραφικό μωσαϊκό από αναγνωρίσιμους χαρακτήρες και αξέχαστους τύπους επιχειρηματιών (από τον Λογοθετίδη, τον Αυλωνίτη και τον Μακρή, μέχρι τον Βουτσά, τον Χατζηχρήστο και τον Παπαγιαννόπουλο), καθώς και μια σειρά από δυναμικές γυναικείες παρουσίες Βασιλειάδου, Βουγιουκλάκη, Καρέζη, Βλαχοπούλου), που διεκδικούν τη θέση τους στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι της εποχής. Κλασικές σκηνές και ατάκες δημιουργούν μια ανεξάντλητη «πινακοθήκη» ηρώων και καταστάσεων, που καταγράφουν με το δικό τους, μοναδικό τρόπο τις διαδρομές της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη μεταπολεμική Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου