Δευτέρα, 12 Μαΐου 2008

Μεταβολές που αλλάζουν το μέλλον των εφημερίδων

Έγραψε ο Στέλιος Ιωάννου (και το διάβασα στου eliaggel) στη "Ναυτεμπορική" τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2008 για τα αποτελέσματα του World Editors Forum της WAN:

Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ και η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στις αίθουσες σύνταξης, αλλά και η προσαρμογή του περιεχομένου των εφημερίδων στα νέα δεδομένα, αποτελούν τα κλειδιά της επιτυχίας για το μέλλον στη βιομηχανία των εφημερίδων ανά τον κόσμο.
Παράλληλα, σ' ένα περιβάλλον το οποίο αλλάζει ραγδαία, είναι ορατό το ενδεχόμενο οι εφημερίδες να διατίθενται στους αναγνώστες δωρεάν, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο World Editors Forum της WAN.
Ειδικότερα, όπως αναφέρθηκε, οι εφημερίδες που θα επιδιώξουν να ανταγωνιστούν το διαδίκτυο θα πρέπει να καταφύγουν σ' αυτή τη λύση, δίνοντας παράλληλα μεγαλύτερη έμφαση στο σχόλιο και στις απόψεις και λιγότερη στη μετάδοση της πληροφορίας αυτής καθαυτής.
Ανάλογη τακτική εκτιμούν οι ειδικοί θα έπρεπε να ακολουθήσουν και οι εφημερίδες με παρουσία στο διαδίκτυο. Μέσω του Ίντερνετ δηλαδή, να παρέχουν την είδηση και μέσω της έντυπης έκδοσης το σχολιασμό της, τις απόψεις και τις εκτιμήσεις για το μέλλον, στοιχεία απαραίτητα, ειδικότερα για τα ειδικά έντυπα, των οποίων οι αναγνώστες ζητούν διακαώς τέτοιου είδους πληροφόρηση.
Στην έρευνα, την οποία διεξήγαγε η Zogby International για το World Editors Forum και το Reuters, οι διευθυντές των εφημερίδων εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για το μέλλον των έντυπων εκδόσεων, ωστόσο κοινή διαπίστωση αποτελεί το ότι θα πρέπει όλοι να προσαρμοστούν στις εξελίξεις της ψηφιακής εποχής.Αξιοσημείωτο είναι το ότι το 86% των ερωτηθέντων στην έρευνα θεωρεί ότι στην επόμενη δεκαετία οι αίθουσες σύνταξης των εφημερίδων θα πρέπει να ενσωματώσουν περισσότερο ψηφιακές τεχνολογίες, αξιοποιώντας εκτός από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και τα κινητά τηλέφωνα. Ειδικότερα για τα τελευταία, θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι διευρυμένες δυνατότητες που αυτά προσφέρουν για απόκτηση -και άμεση αποστολή- οπτικοακουστικού περιεχομένου (φωτογραφίας ή βίντεο), το οποίο θα μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο από έντυπες όσο και από ηλεκτρονικές εκδόσεις. Η συνταγή για την επιτυχία των εφημερίδων στα επόμενα δέκα χρόνια είναι πλέον γνωστή και συνοψίζεται στον κανόνα «ανανέωση και ενσωμάτωση ή μαρασμός».Το μεγαλύτερο πρόβλημαΗ βιομηχανία των εφημερίδων επηρεάστηκε τα τελευταία χρόνια από την τάση της μετατόπισης περιεχομένου στις διαδικτυακές εκδόσεις, σε μια προσπάθεια ανανέωσης και εκμετάλλευσης των νέων μέσων, πολιτική που απέδωσε αποτελέσματα και έλυσε αρκετά προβλήματα. Παρά ταύτα, οι διευθυντές των εφημερίδων βλέπουν ακόμα αρκετές δυσκολίες στον ορίζοντα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με 704 διευθυντές εφημερίδων ανά τον κόσμο, η μεγαλύτερη απειλή για τη βιομηχανία των εντύπων είναι η μείωση του αριθμού των νεαρών αναγνωστών, η οποία παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, καθώς και η σημαντική αύξηση στην ταχύτητα μετάδοσης των γεγονότων, η οποία τελικά επηρεάζει την ποιότητα του περιεχομένου. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο το 45% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η ποιότητα της δημοσιογραφίας θα βελτιωθεί στα επόμενα 10 χρόνια, ενώ περισσότεροι από 25% πιστεύουν ότι θα χειροτερέψει. Δωρεάν οι ειδήσειςΤο 56% των ερωτηθέντων θεωρεί πως, μελλοντικά, η πλειονότητα των ειδήσεων θα παρέχεται δωρεάν στους αναγνώστες, τόσο μέσω των εντύπων όσο και μέσω του διαδικτύου, ενώ επισημαίνεται ότι το αντίστοιχο ποσοστό που είχε την ίδια άποψη στην περσινή έρευνα ήταν 48%.Ιδιαίτερα αυξημένο είναι το ποσοστό στην πιο πάνω ερώτηση μεταξύ των ερωτηθέντων διευθυντών των εφημερίδων των αναδυόμενων αγορών, σε περιοχές όπως η Νότια Αμερική, η Ανατολική Ευρώπη, η Ρωσία, η Μέση Ανατολή και η Ασία, αφού φτάνει στο 61%. Αντίθετα, στις περιοχές της Δυτικής Ευρώπης το ποσοστό των διευθυντών των εφημερίδων που πιστεύουν ότι οι ειδήσεις θα παρέχονται δωρεάν στο μέλλον παρέμεινε σταθερό σε σχέση με πέρυσι, στο 48%, ενώ εκείνων της Βόρειας Αμερικής ανήλθε στο 56%.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: http://www.naftemporiki.gr/news/redirstory.asp?id=1510609
13Μαϊ2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου