Δευτέρα 23 Ιουνίου 2008

Euroμόναχο!

Αεροδρόμιο Μονάχου, 9.30 τοπική ώρα. Terminal 2, ο καινούριος σταθμός. Ειρήνη Τ., Σερραία της Διασποράς. Εργάζεται στο αεροδρόμιο. Μου έκανε check in. Μόλις διάβασε ελληνικό όνομα άνοιξε η καρδιά της. «Δέκα Σερραίους έκανα check in για Ελλάδα σήμερα!» μου λέει χαρούμενη. «Εγώ πάω κάθε Δεκαπενταύγουστο στη γιαγιά μου, στο Στρυμονικό» μου είπε. «Στο Χείμαρρο κάνουν τα καλύτερα πανηγύρια», αλλά δεν θυμάμαι γιατί μου το ‘πε.
Το Μόναχο χόρευε στους ρυθμούς του Euro και ακόμη πανηγύριζε το γκολ του Μπάλακ που έδωσε τη νίκη – πρόκριση κατά της Αυστρίας. Η Ζιντόϊτσε Τσάιτουνγκ έπαιζε πρωτοσέλιδο μια καταπληκτική φωτογραφία της Μέρκελ να πανηγυρίζει… θηλυκά το γκολ του αρχηγού. Το Kiker, το μεγαλύτερο γερμανικό αθλητικό περιοδικό, κυκλοφόρησε με εξτρά ιλουστρασιόν σελίδες για το Euro 2008 τη Δευτέρα αλλά φυσικά δεν πρόλαβε το γκολ – πρόκριση (έπαιζε εξώφυλλο το ματς ως πρόγνωση και αγωνία!). Μια σελίδα του είναι αφιερωμένη στους Βραζιλιάνους του Euro, τον Μεχμέτ Αουρέλιο της Τουρκίας και τον Γκερέιρο της Πολωνίας. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι πρόκειται το πλέον (το πρώτο) παγκοσμιοποιημένο μεγάλο ευρωπαϊκό ποδοσφαιρικό τουρνουά εθνικών ομάδων. Οι Σουηδοί καλά, ανέκαθεν είχαν στην ομάδα… μαύρους Βίκινγκς αλλά τώρα και Ιμπραήμοβιτς; Οι Γερμανοί όμως να ‘χουνε Γκόμεζ;
Εντύπωση μου προκαλεί η USA Today. Ούτε αράδα για το Euro, δηλονότι ζούμε στον κόσμο μας. Και συνάμα απόδειξη ότι δεν υπάρχει μόνο ένας κόσμος, ούτε μια πραγματικότητα. Η Herald Tribune που επίσης διανέμεται δωρεάν, ακολουθεί –σ’ ένα μάλλον εξωτικό θέμα- τα βήματα των Γερμανών αποικιοκρατών (colonizers τους λέει) στην αφρικανική Ναμίμπια!
17Ιουν2008

FOTO: @ Γ. ΚΕΣΣΟΠΟΥΛΟΣ / "Γκόοοοοοολ", 17-6-2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου