Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

Ουδείς προφήτης στον τόπο του

Της Αναστασίας Ταμουρίδου*

Περιδιαβαίνοντας τον κόσμο η εικόνα καθαρίζει, «το μάτι σου ανοίγει» (επί το λαϊκότερο), οι συγκρίσεις γίνονται αναπόφευκτες.
Τα ταξίδια είναι όντως «ο σημαντικότερος δάσκαλος του ανθρώπου» (σύμφωνα πάντα με τη ρήση του μεγάλου Δασκάλου Κομφούκιου αλλά και τις διδαχές του Νίκου Καζαντζάκη) και εγώ έχω συχνά (πυκνά) τη χαρά, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων να φτάνω σε μέρη μακρινά, σε χώρες ονειρεμένα ανεπτυγμένες ανά τον κόσμο.
Θα μπορούσα να γράφω κάθε εβδομάδα για το τι απίστευτα ωραία πράγματα βλέπουν τα μάτια μου και για τις πρωτότυπες ιδέες που ακούν τα αυτιά μου (οι οποίες υλοποιούνται σε άλλες χώρες).
Βέβαια, προτίμησα να προσπαθήσω 3-4 φορές να φτάσω σε υψηλά ιστάμενους φορείς και υπευθύνους (πολιτισμού και μη), για να μοιραστώ μαζί τους τις ιδέες μου, να κερδίσουν και οι συμπολίτες μου από την μέχρι τώρα εμπειρία μου. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω!
· Ο ένας, εγωιστής γαρ, μου είπε ότι όλα αυτά που του πρότεινα τα είχε ήδη σκεφτεί (άσχετα αν και εδώ και 2 χρόνια – από τη συνάντησή μας - δεν έχει προβεί στην πραγματοποίηση κάποιου από τα προτεινόμενα).
· Ο άλλος έπρεπε εκτάκτως και επειγόντως να φύγει (παρόλο το προγραμματισμένο ραντεβού μου μαζί του και όλη την προετοιμασία που είχα κάνει) χωρίς όμως ποτέ να μου ζητήσει και την επανάληψή του.
· Ενώ ο τρίτος μου μήνυσε ότι δεν έχει χρόνο να με συναντήσει και ότι «σύντομα» θα ανακοινώσει τα σχέδια του περί Πολιτισμού… και αν έχω κάτι να προσθέσω να τον καλέσω… αν θα βρίσκεται ακόμα στη θέση του βέβαια!
Κάπου κουράστηκα και εγώ από τις γύρες σε αρμόδιους και αναρμόδιους (κατά πως φαίνεται) εντός πόλεως, ζαλίστηκα, και για την ακρίβεια απογοητεύτηκα.
Αποφάσισα ως «απάντηση» να εντείνω την γύρα μου ανά τον κόσμο και να αυξήσω τα ταξίδια μου λόγω και της ενασχόλησής μου με τον πολιτισμό. Τουλάχιστον αυτά συνεχίζουν να γοητεύουν, να εκπλήσσουν και να καθοδηγούν με σοφία.

*Η Αναστασία Ταμουρίδου είναι καλλιτεχνική μάνατζερ - «ARTος & Θέαμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου