Σάββατο, 17 Απριλίου 2010

Από την αφίσα στην πράξη

Προσωπικά μου άρεσε η καμπάνια για τον τουρισμό μας. Θα έλεγα ότι η Ελλάδα επιστρέφει στις αξίες της, στα ατού της. Δεν γυρνά την πλάτη στον πολιτισμό της. Kalimera σημαίνει «good morning», ένα απλό και φιλικό μήνυμα προς τους υποψήφιους επισκέπτες της χώρας μας, είναι ίσως ό,τι έχει περισσότερο ανάγκη ο δυτικοευρωπαϊκός τρόπος ζωής.
Το «Χαμόγελο της Τζοκόντα» του Μάνου Χατζιδάκι και η εικόνα των αρχαιοτήτων, που της συναντάς στα πιο απίθανα αλλά και ξεχωριστά μέρη –οι αρχαίοι που χτίζαν όπου να ‘ναι- αποδίδουν την ατμόσφαιρα Ελλάδας: γη, ουρανός, ήλιος, θάλασσα (με την καλή έννοια). Μια ομορφιά ξεπερασμένη κατά πολλούς, που όμως τη βρίσκεις ακόμη όπου δεν πάτησε το πόδι του η… τουριστική ανάπτυξη (με τη στρεβλή έννοια). 
Μπορούμε άραγε να στηρίξουμε αυτή την επιστροφή στην απλότητα; Έχουμε την τουριστική υποδομή και την επαγγελματική εκπαίδευση για κάτι τέτοιο; Προφανώς όχι. Εκεί θα όφειλε να δώσει βαρύτητα η εκάστοτε κυβέρνηση, εάν πραγματικά έχει την πολιτική βούληση να επενδύσει στον τουρισμό. Μια αφίσα δεν αρκεί, ούτε καν μια καμπάνια. Διότι πολύ εύκολα μπορεί να εκτεθεί κανείς από την αισχροκέρδεια, από την αμετροέπεια, την εγκληματική ελληνική μαγκιά (βλέπει υπόθεση Ντουζόν), την έλλειψη κανόνων και σεβασμού προς Έλληνες και ξένους τουρίστες. 
Αλλά και από την άλλη, πώς να κερδίσει ο τουρίστας τα αγαθά της Ελλάδας όταν για να ξεφύγει από την καθημερινότητά του θα πρέπει να κάνει διακοπές τουλάχιστον δέκα μέρες; Και που να τις βρει αυτές τις μέρες; Ο Έλληνας που εργάζεται περισσότερο και αμείβεται λιγότερο από τους Ευρωπαίους συναδέλφους του, τα τελευταία χρόνια στερείται ακόμη και την καλοκαιρινή άδεια –μια βδομάδα και πολύ του είναι. Φέτος, με την κρίση, θα μου πεις, ο Έλληνας θα πάρει… αναγκαστική άδεια. Και θα ‘χει όχι δέκα μέρες αλλά χρόνο απεριόριστο! Αλλά και πάλι… που θα βρει τα λεφτά όντας άνεργος;

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Karfitsa στις 10/3/2010.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου